Om du är en nageltekniker behöver du Google My Business

I ett försök att få fler kunder från Google skapar många nageltekniker en företagsinformation från Google (officiellt känd som en företagsprofil). Om du är en sådan nageltekniker ; något du antagligen inte inser är att att skapa en företagsprofil inte ger dig ledning över den, och du behöver dessa hanterings- och redigeringsmöjligheter om du vill att din företagsprofil verkligen ska fungera för dig och ge dig nya nagelkunder.

Så hur får du ledning över din Google-företagsprofil? Svaret är att förutom att skapa en gratis företagsprofil måste du också separat skapa ett gratis Google My Business-konto för den profilen .

Google My Business-konto

PS – Du behöver ett separat Google My Business-konto för att hantera din företagsprofil.

Ett Google My Business-konto är det enda sättet på vilket du kan göra anspråk på äganderätten till din Nail Business-profil, få hanteringsrättigheter till den och låsa upp ytterligare gratisfunktioner för att öka din synlighet på Google . I den här bloggen kommer jag att täcka allt du behöver veta om Google My Business. Så läs vidare för att upptäcka hur du införlivar detta gratis och kraftfulla verktyg i din marknadsföringsverktygssats!

Punkter vi kommer att täcka:

  • Vad Google My Business är
  • Hur du använder Google My Business effektivt
  • Hur man använder Google My Business för att få lokala kunder
  • Hur man skapar ett Google My Business-konto

Vad är Google My Business?

Som nämnts är Google My Business ett verktyg som gör att du kan hantera och optimera din företagsprofil på Google. Så låt oss först se till att vi är tydliga med vad en företagsprofil är. Din företagsprofil är Googles term för dina företagsuppgifter på Google. Företagsprofiler visas i Google Maps och i de lokala resultaten av Google Sök.

Företagsprofiler på Google Sök ser ut så här: 

Googles resultatsidor

Företagsprofiler på Google Maps ser ut så här:

Google Maps resultat

Och företagsprofiler på mobilen ser ut så här:

Sökresultat för Nagelsalonger för mobil


Att skapa en företagsprofil är samma sak som att lägga till en plats i Google Maps – vilket är något som alla (inklusive en slumpmässig främling) kan göra. Allt som Google kräver är företagets namn, plats och kategori. När Google bekräftar att det inte är en dubblett kommer de att skapa företagsprofilen för den platsen. Företagsprofilen är sedan öppen för konsumenter att lämna recensioner, lägga till foton, ställa frågor och till och med svara på frågor. Företagsprofilen kan också fyllas i med information som Google hämtar från hela webben.

Vad detta betyder är att en företagsprofil kan existera ensam, förutom ett Google My Business-konto. Oavsett om du skapade din egen företagsprofil eller inte, har du inte möjlighet att hantera informationen den visar eller recensionerna den samlar in.

Det är där Google My Business kommer in. Genom att skapa ett Google My Business-konto kan du komma åt, anpassa, hantera och förbättra din företagsprofil på Google, helt gratis , som vi kommer in på härnäst.

Hur man använder Google My Business för att attrahera lokala nagelkunder

Så vi har konstaterat att Google My Business inte är din företagsprofil, utan snarare ett verktyg som förbättrar din företagsprofil för att öka dess synlighet och effektivitet. Låt oss ta upp de fyra centrala sätten du kan använda detta Google My Business för att göra din profil på Google-listan till ett bättre lokalt marknadsföringsverktyg.

1. Engagera dig med konsumenterna

Det finns många sätt potentiella kunder kan interagera med din företagsprofil på, och du kan använda ditt Google My Business-konto för att komma tillbaka med dem. Du kan svara på recensioner, svara på frågor, aktivera direktmeddelanden och ställa in tillhörande varningar. Du kan till och med använda Google My Business för att publicera inlägg i din företagsprofil, ungefär som du skulle göra med Facebook och andra sociala medieplattformar.

Granska engagemang google

Din Google My Business-översikt är där du kan svara på recensioner, publicera inlägg och svara på frågor som ställs i din företagsprofil.

2. Markera ditt företag

Enbart en företagsprofil innehåller begränsad information om ditt företag. Men via instrumentpanelen för ditt Google My Business-konto kan du tillhandahålla öppettider, en länk till din webbplats, produkter och priser, attribut och andra detaljer som gör ditt företag unikt. Du kommer också att använda ditt Google My Business för att göra ändringar och uppdateringar vid behov.

Fullständig profilinformation

En komplett företagsprofil erbjuder en komplett ögonblicksbild av ditt företag, inklusive dess bästa funktioner, direkt på Googles resultatsida.

3. Få insikter

Du kan använda Google My Business-instrumentpanelen för att få viktiga insikter om din målgrupp och lokala sökresultat. På analytics-fliken på plattformen kan du se de sökningar som kunder använder för att hitta din företagsprofil. Detta avslöjar om de hittade dig på Google Maps eller Google Sök, en uppdelning av åtgärder som vidtagits på dina uppgifter och hur dina foton presterar jämfört med andra profiler i din kategori. Observera också att det finns sätt att spåra klick från en företagsprofil via UTM-parametrar och Google Analytics.

Google Insights


4. Utför lokal SEO

Precis som Google har algoritmer för att rangordna annonser och webbplatser, har det också en för att rangordna företagsprofiler. Genom din Google My Business-instrumentpanel kan du infoga sökord i din företagsprofil och utföra andra optimeringar för att hjälpa den att rankas i lokala resultat, vilket vi kommer att ta upp härnäst.

Lokala paketresultat

Google My Business kan hjälpa dig att optimera din företagsprofil så att den dyker upp i det eftertraktade 3-packet.

Hur man använder Google My Business för SEO

Googles företagsprofiler är dynamiska. De ändrar inte bara form baserat på plattform, utan Google kommer också att prioritera delar av din profil enligt termen som söktes, samt vilken typ av information som är viktigast för konsumenterna i din kategori. Ännu bättre, Google kommer att uppmuntra nyckelord i innehållet i din profil som den anser är relevanta.

Det måste dock finnas information att prioritera, liksom nyckelord att flagga upp i din profil i första hand. Precis som du skulle använda ett innehållshanteringssystem som Wordpress för att optimera din webbplats för sökmotorer, används Google My Business för att optimera din profil och utöka din räckvidd. Hur använder du Google My Business för lokal SEO? Tja, eftersom att optimera för Google i huvudsak är att optimera för sökare, handlar allt om samma tre saker: inriktning, informationskvalitet och förtroende.

Rikta in din information

För att använda Google My Business för SEO, se till att du infogar relevanta sökord i din företagsprofil så att du kan berätta för Google vad du försöker ranka för. Använd dem i din beskrivning av "från företaget", dina svar på recensioner, dina svar på frågor och i de inlägg du publicerar. Se till att införliva dem naturligt.

Nyckelord-gmb-resultat

Nyckelord i din beskrivning och recensioner hjälper din ranking

Upprätthålla kvaliteten på informationen

Din företagsprofils fullständighet och korrekthet påverkar dess rankning, så se till att du tillhandahåller den begärda informationen i varje avsnitt av din Google My Business-instrumentpanel. Särskilt viktigt här är din kontaktinformation, speciella öppettider och attribut.

Bygg förtroende

Den sista metoden för att använda Google My Business för SEO tilltalar förtroendekomponenten i Googles algoritm. Håll din information uppdaterad och korrekt i takt med att ditt företag utvecklas. Upprätthåll en jämn ström av recensioner som kommer in och se till att du svarar på dem. Signalera också till Google att du är aktiv genom att regelbundet ladda upp foton och publicera inlägg till din företagsprofil via Google My Business.

SEO är viktigt för alla företag, men särskilt för småföretag som kan använda lokal inriktning för att konkurrera mot stora konkurrenter på SERP. Google gör lokal SEO ännu enklare med sina robusta företagsprofiler, så ett Google My Business-konto är viktigt för alla företag som försöker maximera synlighet på sin lokala marknad.

Så här registrerar du dig för Google My Business

Ett gratis verktyg som gör min företagsprofil till en kraftmarknadsförare för mitt företag? Var registrerar jag mig?

För att skaffa ett Google My Business-konto, gå till google.com/business och klicka på "Hantera nu", vilket tar dig genom stegen för att skapa ett konto. Kom ihåg att ett Google My Business-konto inte automatiskt skapar en företagsprofil – det ger dig tillgång till den och möjligheten att lägga till mer till den. Så du vill se till att du har en befintlig företagsprofil att komma åt.

Registrera dig till GMB

Kom också ihåg att du inte får automatisk åtkomst till din företagsprofil när du skapar ett Google My Business-konto . När du har skapat och är inloggad på ditt Google My Business-konto måste du hitta din separata företagsprofil på Google Maps och välja "Gör anspråk på det här företaget" eller "Äg det här företaget?" länken syns direkt i profilen. När du har slutfört den processen kommer ditt Google My Business-konto att kopplas till din företagsprofil och under din förvaltning.

Kom igång med Google My Business idag

Med en tydlig förståelse för exakt vad Google My Business är, hur det fungerar och hur man använder det, bör du nu se att det här gratisverktyget inte bara är en bra idé för lokal marknadsföring, utan ett absolut måste. Få ditt Google My Business-konto igång nu och låt din företagsprofil överträffa dina konkurrenter och locka fler kunder på världens mest populära sökmotor.